سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه لبه چسبان خدماتی

 

دستگاه لبه چسبان خدماتی

در گذشته چسباندن لبه چسبان توسط نیروی انسانی مشکلاتی را در بر داشت. در واقع با استفاده از نیروی انسانی نمی‌توانستند تعداد زیادی از تخته چوب‌های ام دی اف را روزانه روانه بازار کنند. با تولید دستگاه لبه چسبان خدماتی روند کار بسیار آسان شد و تعداد زیادی از تخته چوب‌های ام دی اف به بازار عرضه می‌شد. در ادامه در خصوص لبه چسبان خدماتی بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

به گزارش دکوکده : جهت تولید بسیاری از فراورده‌های چوبی می‌بایست مراحل متعددی طی شود. پس از طی کردن برخی از مراحل در نهایت قطعه چوبی با کیفیت به دست خواهد آمد. در گذشته پس از آنکه تخته چوب‌های ام دی اف را برش می‌زدند، با استفاده از نیروی انسانی از نوارهایی بر اطراف تخته چوب استفاده می کردند.

این امر سبب می‌شد که تخته چوب‌های ام دی اف با کیفیت بهتری به بازار عرضه شود. اما چسباندن لبه چسبان توسط نیروی انسانی مشکلاتی را نیز در بر داشت. در واقع با استفاده از نیروی انسانی نمی‌توانستند تعداد زیادی از تخته چوب‌های ام دی اف را روزانه روانه بازار کنند. با تولید دستگاه لبه چسبان خدماتی، روند کار بسیار آسان شد و تعداد زیادی از تخته چوب‌های ام دی اف به بازار عرضه می‌شد. در ادامه در خصوص لبه چسبان خدماتی بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

کاربرد و ضرورت دستگاه لبه چسبان خدماتی

تخته چوب‌ها پس از آنکه به صورت خام تولید می‌شوند، ظاهری نه چندان زیبا و زمخت دارند. به همین جهت پس از برش تخته چوب‌ها از روکش‌های متفاوتی بر آن استفاده می‌کنند. اطراف و لبه‌های تخته چوب از دیگر قسمت‌های مهمی است که باید نوارهایی بر آن چسبانده شود.

در صورتی که هنگام تولید تخته چوب‌ها از نیروی انسانی جهت چسباندن نوار بر لبه‌های تخته چوب استفاده شود، مسلماً به زمان زیادی احتیاج خواهد داشت. امروزه از دستگاه‌های مختلفی جهت روکش لبه‌های کار استفاده می‌شود.

یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در این صنعت، لبه چسبان خدماتی است. استفاده از این دستگاه‌ها سبب شده که روزانه بسیاری از لبه‌های تخته چوب روکش شوند. با استفاده از آن می‌توان تا حد زیادی در هزینه و زمان جهت تولید تخته چوب صرفه جویی کرد.

تفاوت دستگاه لبه چسبان خدماتی با دیگر دستگاه‌های مشابه در چیست؟

همانطور که گفته شد از دستگاه‌های لبه چسبان به منظور چسباندن نوارهایی بر اطراف کار استفاده می‌شود. این نوع از دستگاه‌ها انواع متفاوتی دارند و هر یک برای حجم مشخصی از تولیدات تخته چوب در نظر گرفته شده اند.

لبه چسبان خدماتی، به عنوان یکی از کارآمدترین دستگاه، در کارگاه‌های تولید تخته چوب استفاده می‌شود. یکی از تفاوت‌های اساسی که این نوع دستگاه با دیگر دستگاه‌های مشابه دارد، این است که توانایی چسباندن حجم بالایی از نوار به عنوان روکش کناره کار دارد.

در واقع با تهیه این دستگاه قادر خواهید بود تعداد زیادی از سفارشات را به صورت روزانه داشته باشید. در اغلب مواقع از این نوع دستگاه در کارخانه‌های بسیار بزرگ که سفارشات زیادی دارند، استفاده می‌شود.

لبه چسبان خدماتی توانایی چسباندن چه مقدار از نوار را دارد؟

همانطور که گفته شد، نوع خدماتی لبه چسبان ها  نسبت به انواع دیگر توانایی کارکرد بیشتری دارد. در واقع این نوع از دستگاه‌ها جهت تولیدات انبوه استفاده می‌شود. میزان دقیقی که این دستگاه، نوارها را بر اطراف کار یا فراورده می چسباند، به اندازه دوازده تا بیست متر در دقیقه است.

اما انواع دیگر دستگاه‌های مشابه، حدود 6 متر در دقیقه نوارها را بر کنار تخته چوب می‌چسبانند. با این حساب تخمینی که برای دستگاه‌های خدماتی زده شده، حدود 3000 تا 4000 متر نوار کاری با استفاده از این دستگاه انجام می‌شود.

قیمت دستگاه لبه چسبان

دستگاه‌های خدماتی به دلیل کارکرد بیشتری که نسبت به انواع مشابه خود دارد از حجم بزرگ‌تری نیز برخوردار است. در واقع این نوع دستگاه وزن بسیار بیشتری دارد. همانطور که گفته شد این دستگاه به دلیل کارکرد و آپشن های زیادی که دارد، مسلماً از قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر برخوردار است.

شاید برخی از افراد به دلیل قیمت بیشتری که این نوع دستگاه نسبت به انواع دیگری دارد، از خرید آن صرف نظر کنند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که با خرید این دستگاه می توانید سود اوری بیشتری در کسب و کار خود داشته باشید. چرا که قادر خواهید بود تعداد انبوهی از تولیدات را به صورت روزانه داشته باشید.

دستگاه لبه چسبان خدماتی در چه مواردی کاربرد دارد؟

از این دستگاه جهت تهیه بسیاری از سازه‌ها استفاده می‌شود. در واقع قطعاتی که در آن جای می‌گیرد، متفاوت است و اندازه‌های مشابه با یکدیگر ندارد. به طور کلی از این نوع دستگاه اغلب برای فراورده هایی مانند نئوپان و ام دی اف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی مواردی که می‌توان از دستگاه لبه چسبان جهت تولید بسیاری از سازه‌ها استفاده کرد، شامل موارد زیر است:

·        کابینت

·        انواع قفسه

·        کمد

·        درب ها

موارد نام برده شده از پرکاربردترین مواردی است که از دستگاه لبه چسبان جهت افزایش کیفیت و نمای زیبای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نتیجه، بسیاری از فراورده هایی که در کارخانه‌ها به صورت خام تولید می‌شوند، باید مراحلی را طی کنند که جهت ساخت بسیاری از سازه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همه فراورده هایی که به صورت خام تولید می‌شوند، بدون روکش هستند.

اگر فراورده ها بدون روکش مورد استفاده قرار گیرند، پس از مدت کوتاهی کیفیت خود را از دست خواهند داد. به همین جهت از روکش‌های متنوعی بر سطح فراورده ها استفاده می‌شود. همچنین هنگام برش لبه کار، سطح زبر و ناهمواری خواهند داشت.

به همین جهت از نوارهایی بر سطح آن استفاده می‌کنند. جهت انجام این فرایند از دستگاهی به نام لبه چسبان استفاده می‌شود. با استفاده از نوع خدماتی این دستگاه می‌توان تعداد انبوهی از فراورده‌های چوبی را با استفاده از نوارهای مخصوص روکش کرد. دستگاه خدماتی بیشتر در کارخانه‌های بزرگ که روزانه تعداد زیادی از تولیدات را دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این نوع دستگاه به دلیل ویژگی های خوب و ابعاد آن، از انواع مشابه دیگر با نوع دستگاه خدماتی، از قیمت بیشتری برخوردار است.

اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.