سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش بیضی کلاسیک برای چه فضاهایی مناسب است؟

فرش بیضی کلاسیک برای چه فضاهایی مناسب است؟ هر زمانی که اسم فرش به میان می آید، ناخودآگاه در ذهن همه ما فرش های مستطیلی تداعی می شود زیرا در اغلب فروشگاه ها فرش هایی به این شکل وجود دارند؛ اما فرش های بیضی شکل گونه ای دیگر از  فرش ها هستند که در بازار وجود دارند.

فرش بیضی کلاسیک برای چه فضاهایی مناسب است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با وجود محبوبیت فراوان دکوراسیون کلاسیک در میان خانم های ایرانی فرش بیضی کلاسیک با طراحی منحصر به فرد خود علاقه مندان بسیاری دارند. کسانی که به دکوراسیونی منحصر به فرد و محیطی خاص در منازل خود علاقه دارند، با خرید فرش بیضی ممکن است به فضای منزل خود جلوه ای خاص ببخشند.

فرش های بیضی شکل اگر در مکان مناسب خود قرار گیرند، دکوراسیون جذاب تری نسبت به فرش های با اشکال مستطیلی ایجاد می کنند. اگر برای اولین بار می خواهید در فضای منزل خود از این سبک فرش ها استفاده کنید، در نگاه اول ممکن است برای شما تعیین مکان مناسب جهت پهن کردن آن سخت باشد.

در این مقاله ما تلاش کردیم که اطلاعاتی را جهت چگونه قرارگیری این نوع فرش ها در منزل به شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید تا به سوال های شما در این خصوص پاسخ داده شود.

جزئیات را نمایان تر کنیم.

برای استفاده از این نوع فرش ها در خانه هراس نداشته باشید. الزامی وجود ندارد که این مدل هندسی به تنهایی در خانه شما وجود داشته باشد، ممکن است به راحتی اشکال بیضی را در فضاهای مختلف خانه استفاده کنید.

در واقع اگر بخواهیم برخی اجزا دکوراسیون خود را برجسته تر نشان دهیم، بهتر است از این فرش های بیضی شکل استفاده کنیم. این نوع فرش ها باعث می شوند که جزئیات معماری با وضوح بیشتری نمایان شوند.

برای هماهنگی با شکل مبلمان، میز و لوستر هم از فرش بیضی کلاسیک استفاده می شود. اگر در فضای منزل خود میز بیضی شکل وجود دارد و از آینه های بیضی شکل بر دیوارها استفاده کرده اید، به شما پیشنهاد می کنیم که فرش بیضی در مرکز محیط پهن کنید؛ در این صورت شما هارمونی خاصی در فضای منزل خود ایجاد کرده اید.

تاثیر فرش بیضی شکل در اندازه فضا

اگر شما فضای بزرگی در اختیار دارید و به جداسازی فضاها از یکدیگر مایل هستید، بهتر است از این سبک فرش ها استفاده کنید. استفاده از این فرش ها طراحی های خاص خود را می خواهد و شما باید برای این قسمت از منزل خود از وسایلی با این شکل هندسی بیشتر استفاده کنید تا جذاب تر به نظر برسد.

فرش بیضی نمای بزرگ تری به فضای اتاق می دهد زیرا با استفاده از این فرش در فضای منزل چشم مخاطب را به گوشه های دیوار هدایت می کنید و این باعث می شود که فضا به چشم بیننده بزرگ تر به نظر بیاید؛ به همین دلیل است که فرش بیضی شکل گزینه مناسبی برای فضاهای کوچکتر است.

در واقع فرش بیضی شکل تمرکز بیننده را به مرکز می آورد و باعث می شود که دیوارها و کوچکی آن ها به چشم نیایند و حتی طرح فرش نیز زیباتر دیده شود.

از فرش بیضی در چه فضاهایی از خانه استفاده کنیم؟

استفاده از فرش بیضی کلاسیک در فضای خانه هیچ محدودیتی ندارد. استفاده از این نوع فرش ها در فضاهای مختلف خانه با توجه به ابعاد فضا جلوه خاصی به محیط منزل شما می بخشد. به برخی از فضاهای خانه که استفاده از این نوع فرش در آن مرسوم است، در پایین اشاره می کنیم.

ورودی منازل

فرش بیضی در ورودی و راهروهای خانه کاربرد زیادی دارد و باعث می شود که فضا بزرگ تر به نظر بیاید. با قرارگیری فرش بیضی در مرکز ورودی منزل و نصب لوستری بالای آن ورودی منزل خود را شیک و دلباز جلوه دهید.

فضای ناهارخوری

اگر شما میز ناهارخوری بیضی یا مستطیل شکل در منزل دارید، استفاده از فرش بیضی کلاسیک در زیر آن یک گزینه بسیار مناسب است. شما با این انتخاب فضای ناهارخوری خود را از سایر فضاهای منزل جدا می کنید. دقت داشته باشید که ابعاد این فرش باید به گونه ای باشد که در صورت عقب کشیدن صندلی ها باز هم روی فرش قرار داشته باشند.

اتاق خواب

همچنین این سبک فرش ها در اتاق خواب نیز استفاده می شود. این فرش ها انتخاب مناسبی جهت ایجاد فضای شیک و منحصر به فرد هستند و تاثیر به سزایی در زیبایی دکوراسیون دارند. شما با استفاده از فرش های مستطیلی ممکن است کف اتاق و زیر تخت خواب خود را به طور کامل بپوشانید؛ اما استفاده از فرش های بیضی شکل فضای اتاق شما را جذاب و خاص می کنند.

در فضاهای نامعمول مانند ورودی اتاق، کناره های تخت یا به طور کلی مناطق کوچکی که یک فرش تمام اندازه را در آن جا نمی دهد نیز از این نوع فرش ها استفاده می شود.

کلام آخر

استفاده از فرش های مستطیل و مربع از قدیم رواج بیشتری داشته است و به همین دلیل استفاده از این نوع فرش ها به نوعی برای همه تبدیل به عادت شده است. برای تنوع و ایجاد فضاهای خاص از فرش بیضی کلاسیک در دکوراسیون کلاسیک خانه خود استفاده می کنیم.

استفاده از فرش بیضی در دکوراسیون خانه کاری سخت نیست؛ اما باید اصولی را در رابطه با آن بدانیم. در این مقاله سعی کردیم که اطلاعاتی در رابطه با فضای قرارگیری فرش بیضی شکل در اختیار شما قرار دهیم.

فروشگاه سرای ابریشم محصولات متنوعی جهت خرید فرش کلاسیک به مشتریان خود ارائه می کند. سرای ابریشم خدمات متنوعی را جهت خرید اینترنتی فرش کلاسیک در وب سایت خود به آدرس سرای ابریشم برای کاربران فراهم کرده است. شما با مراجعه به این وب سایت از خدمات متنوعی که برای استفاده آسان مشتریان در نظر گرفته شده است، مطلع می شوید.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.